Het belang van een persoonlijke aanpak in een veranderende arbeidsmarkt
Leverancier Doxa is gespecialiseerd in de werving, selectie en detachering van professionals in HR en marketing & communicatie. Nick van der Holst, Consultant HR, vertelt over de persoonlijke touch die zij nastreven en hoe zij HeadFirst Group in deze werkwijze gevonden hebben.
Als onderdeel van de Actos Groep, waarin elke entiteit zijn eigen specialisatie heeft op het gebied van recruitment, is Doxa naar eigen zeggen de “persoonlijke, eigenzinnige en sportieve intermediair op de arbeidsmarkt”. In samenwerking met HeadFirst Group is Doxa niet ‘slechts’ een leverancier, het is een partner als het gaat om arbeidsbemiddeling. Persoonlijke benadering is één van de kernwaarden. “We zijn een compact team van vier personen, met een gespecialiseerde dienstverlening. Hierdoor kennen we onze opdrachtgevers echt goed”, legt Nick uit, die verantwoordelijk is voor de HR opdrachten.
Persoonlijk contact
Doxa gelooft niet in one size fits all bemiddeling. “We werken op onze eigen manier en hebben direct contact met de opdrachtgever. Wanneer HeadFirst Group een kandidaat of opdrachtgever aandraagt, bellen we altijd even zodat we precies weten waar we aan toe zijn. Wederzijds vertrouwen en snel schakelen zijn hierin de uitgangspunten. Zo zoeken wij ook altijd het partnerschap op en willen we samen relaties opbouwen. Korte lijntjes met de opdrachtgever blijken het meest effectief,” geeft Nick aan.
Druk op de arbeidsmarkt
In een krappe arbeidsmarkt ervaren veel organisaties druk bij het wervingsproces. Nick vervolgt: “De arbeidsmarkt vraagt om verandering. We merken dat organisaties daarom openstaan voor een nieuwe aanpak. Onze intakegesprekken zijn gericht op het individu. Zelfs als een professional op het eerste gezicht niet volledig lijkt aan te sluiten, kunnen we iemand voorstellen waarvan we geloven dat deze professional de juiste match is. Doxa heeft een no-nonsense mentaliteit en streeft altijd naar de beste match tussen professional en opdrachtgever, waarbij processen ondergeschikt zijn.”
Eerlijk en transparant
“Zowel tegenover opdrachtgevers als professionals zijn we altijd open en eerlijk. Mensen weten waar ze aan toe zijn bij ons. We regelen wat nodig is, linksom of rechtsom, en denken daarbij buiten de kaders. Onze professionals staan hoog in het vaandel, waar de opdrachtgever uiteindelijk ook belang bij heeft. Zo hebben wij bijvoorbeeld een sterk antidiscriminatiebeleid. Dat houdt in dat we een professional nooit op basis van het cv voorstellen. We geven geen achtergrondinformatie, zoals pasfoto en locatie, want dat irrelevant is voor het profiel,” benadrukt Nick.
En dat is Doxa: niet traditioneel, maar eigenzinnig. Een persoonlijke benadering die niet eindigt bij bemiddeling, maar doorgaat met ontwikkeling. En vanuit die mindset verbinden zij de juiste professionals met onze opdrachtgevers.